Robotický kufr na kolečkách váží zhruba deset kilogramů a přibližně tu samou váhu uveze rychlostí šesti kilometrů za hodinu. Osmdesát kolemjdoucích lidí si ho nevšimne, ostatní se ohlídnou, hlavně děti upoutá. Pár lidí se na něco zeptá, jeden člověk mu nabídnul jablko. Takto zatím vypadají zkušenosti nového doručovacího robota od Starship Technologies, který se během testování v Londýně a Arkansasu setkal asi se 120 tis. lidmi. Robot, který si zatím na webu firmy hledá své jméno, má vyřešit koncový úsek doručování zásilek, které vede až ke dveřím zákazníka a doručení hodně prodražuje. Poslední kilometr doručení představuje 30 až 40 procent nákladů na celkové doručení. Podle propočtu firmy by se cena dodávky měla snížit až na pouhý dolar za vyjížďku.
Kufr na kolečkách Robot vypadá jako moderní mobilní přenosná chladnička. Na kolečkách a pod dohledem devíti kamer a GPS sám jezdí po chodnících, vyhne se překážkám, včetně psích exkrementů. V případě potřeby lze řízení na dálku převzít operátorem, který přes reproduktory může komunikovat i s kolemjdoucími. Neustále vysílá údaje o své poloze jakož i videopřenos okolí, což odradí potencionálního zloděje, kteří by se chtěli vlámat do uzamčeného prostoru se zásilkou. Firma současně ujišťuje, že je jejich doručovatel bezpečný a nikoho neohrožuje. Jedná se tedy, jednoduše řečeno, o kufr na kolečkách. K zákazníkům bude vyrážet z obchodů či distribučních skladů a dodávku má zvládnout zhruba do půl hodiny. Objednat se dá mobilním telefonem na přesnou hodinu. Společnost Starship Technologies plánuje, že by roboty mohla nabízet obchodníkům jako službu. Využívat by ho měli začít v Londýně již letošní rok.
Doručovací drony Na záda miliardáře Friisovi, který vyvíjí kufr na kolečkách, dýchá podstatně ještě silnější váha a to Jeff Bezos z Amazonu. Jeho globální e-shop s vlastními distribučními sklady a dodávkami, chystá robotický útok vzduchem. Zboží Amazonu by měly doručovat drony v rámci služby Prime Air. Zatímco roboti z chodníků se hodí do středně velkých měst, drony pokryjí plochu daleko větší a zvládnou i delší vzdálenosti. Jejich nevýhodou je vyšší cena a nedůvěra regulátorů, kteří hlídají vzdušný prostor. Tuto služby by Amazone měla zrealizovat do deseti let. Podobné projekty připravuje také internetový gigant Google nebo světově největší síť supermarketů Walmart.