Každý, kdo chce podnikat, má tu možnost. A když se rozhodne, že by podnikal třeba na internetu, budiž mu to přáno. Ať si dotyčný pořídí svůj vlastní podnikatelský web, ať na tomto uveřejní to, co by chtěl, za jakých podmínek svým zákazníkům poskytovat, a třeba to vyjde.
Jenže ono je také docela dobře možné, že to nakonec nevyjde. Že bude mít takový člověk sice něco jako svůj internetový obchod, jenže o obchod tu v podstatě nepůjde, protože tu nebude s kým obchodovat.
Ano, je to tak. Je to smutné, ale je prostě celá řada webů, které nemají žádoucí návštěvnost. A když chybí návštěvníci, chybí samozřejmě i zákazníci. A bez zákazníků nebývají dost velké příjmy.
Z toho si tedy lehce vydedukujeme, že kdo chce podnikat na internetu, musí si potřebnou návštěvnost svého webu zajistit. Ale jak to učinit? Na to leckdo nezná odpověď. A když tedy nemá dost zákazníků, je v koncích.
Ale to neznamená, že je někdo takový jednou provždy ztracený a měl by na podobný byznys zapomenout. I takto nežádoucí situace se totiž dá napravit, dá se dosáhnout citelné změny k lepšímu. A to nejlépe s využitím optimalizace pro internetové vyhledávače a PPC reklamy.
A na co by měl vsadit ten, kdo potřebuje zviditelnit svůj podnikatelský web a má na výběr z oné dvojice možností SEO versus PPC? To záleží v první řadě na tom, zda potřebuje rychlé prosazení se nebo mu stačí pozvolný, ale zato dlouhodobější vzestup. Protože kdo si pořídí PPC reklamu, slaví úspěchy hned, a kdo optimalizuje, se svým webem se prosazuje postupně.
A protože reklamy už kdekdo z uživatelů internetu ignoruje, je zřejmě výhodnější posun odkazu samotného mezi ostatními nabídkami. Tedy SEO. Ale jak se zhostit oné SEO – optimalizace. Jak na to? Pochopitelně se dá optimalizovat i vlastními silami, amatérsky. Ale profesionálové jsou profesionálové. A kdo si nechá svůj web optimalizovat odborníky, dosáhne maxima možného.