U přepravních zásilek záleží na kvalitě přepravní služby. To je však široký pojem, fráze, která ve vás vyvolá smíšené pocity, zvlášť když víte, že vám na zásilce opravdu záleží. Přepravní firmy fungují spolehlivě, můžete si být téměř jisti, že každý dopis, doporučené psaní, balíček, či rozměrná krabice na místo určení dorazí. Někdy včas, někdy později. Záleží však na tom, v jakém stavu ji příjemce obdrží.
Přepravci se denně potýkají s nevhodně zabalenými předměty, lidé často improvizují s balicím materiálem a cestou může zásilka přijít k úhoně. Nejčastějším problémem bývá působení vody a vlhkosti, při manipulaci se zavazadly se vlivem dešťových srážek při překládkách na depu mohou obálky a balíčky rozmočit, a pokud není samotný obsah zabalený ještě v plastové fólii a dojde k poškození zásilky, zbytečně si přiděláváte starosti.
Doba papírových obálek pomalu končí a přichází doba plastová. Může to znít až legračně, ale hlubší smysl to má:
· Plastové poštovní obálky po použití zahodíte do kontejneru s plastovým odpadem, který projde recyklační linkou, a nezatěžujete tím životní prostředí.
· Obálky se vyrábí z polyetylenové fólie, jejíž vnitřní vrstva je černá, nemůže se tedy stát, že by někdo nedopatřením nebo úmyslně sledoval, co se nachází uvnitř.
· Obálky se vyrábí v rozměrech zhruba od formátu C5 (17 x 22 cm) až do velkokapacitních materiálů 55 x 77 cm.
· Zabalit do nich můžete jakékoli cenné psaní, dokumenty, drobné předměty bez ostrých hran, ale především slouží pro přepravu textilních materiálů. Ocení je majitelé e-shopů s oděvy a bytovými doplňky.
· Ušetříte si starosti se sháněním papírových krabic, igelitových sáčků a balicího materiálu, což vás může cenově zatížit dokonce více, než je cena samotných plastových obálek.
· Cenové rozpětí plastových obálek se pohybuje od necelých 2 korun do 12 korun v závislosti na jejich velikosti a na tloušťce materiálu.
Polyetylenová fólie pro výrobu obálek má tloušťku od 50 do 90 mikrometrů, ty mohou být i v provedení s uchem a dodávají se v baleních po deseti nebo sto kusech.