Jakmile si nÄ›jaký podnik poÅ™Ãdà svá firemnà vozidla, zÃská dÃky nim mobilitu, a tedy nejspÃÅ¡e i urÄité výhody. Protože se s takovými vozidly dá jezdit za zákaznÃky, dá se jimi pÅ™evážet z mÃsta na mÃsto to, co je pÅ™evážet tÅ™eba, je dÃky nim možné být vždy tam, kde je toho zapotÅ™ebÃ. Zkrátka je tu nejedno plus.
OvÅ¡em souÄasnÄ› je tu bohužel i nejedno mÃnus. A pokud netuÅ¡Ãte, jaké, zkuste se hloubÄ›ji zamyslet a urÄitÄ› na to pÅ™ijdete. Ano, problémy tu mohou být, a to různé. A to nejenom proto, že by mohlo takové vozidlo nÄ›kde cestou havarovat nebo se porouchat. TÃm nejvÄ›tÅ¡Ãm problémem na firemnÃch vozidlech mohou být jejich posádky.
Ano, je tomu právÄ› tak. Když zamÄ›stnanec podniku dostane firemnà vozidlo, aby s nÃm nÄ›kam zajel a odvedl s nÃm urÄitou práci, nenà vůbec jisté, že se tak také stane, respektive nenà zaruÄeno, nakolik efektivnÄ› bude podobné vozidlo využito a nakolik může být pÅ™ÃpadnÄ› zneužito. ZamÄ›stnance totiž může napadnout, že jakmile zmizà z dohledu, může podniknout dejme tomu nÄ›jakou tu Äernou jÃzdu. Nebo naopak může vozidlo nÄ›kde odstavit, namÃsto aby se s nÃm vÄ›noval zadanému úkolu, může z nÄ›j leccos ukrást… Je prostÄ› mnoho záležitostÃ, jež se dajà bÄ›hem služebnÃch jÃzd uÄinit, a to logicky na úkor majitele tÄ›chto vozidel, tedy firmy.
A co s tÃm? Vzniklé Å¡kody obvykle zaplatà podnik. Protože se jeho zamÄ›stnanci sotva podařà nÄ›co dokázat, když se to stalo nÄ›kde na cestách, kde u toho nebyli a nemohli být žádnà svÄ›dci. Podnik platà a platà a pÅ™ipravuje se tak o svůj majetek.
Ale dnes už také nemusà podobnÄ› prodÄ›lávat. Dnes už je možné zajistit si monitoring strojů a dÃky tomu si zajistit dohled nad vozidly Äi stavebnÃmi stroji, a to bez ohledu na to, kde se tyto právÄ› nacházejÃ. Internet tu umožňuje sledovánà nejednoho parametru i na tu nejvÄ›tÅ¡Ã vzdálenost, a sledovanà zamÄ›stnanci pochopitelnÄ› nebudou tropit neplechu, když by se na ni urÄitÄ› pÅ™iÅ¡lo.